ing waterstof

ING Sector Magazine – Waterstof in de transportsector

๐—š๐—ฟ๐—ผ๐—ผ๐˜๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฎ๐—น๐—ถ๐—ด ๐˜„๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐˜๐—ผ๐—ณ๐—ด๐—ฒ๐—ฏ๐—ฟ๐˜‚๐—ถ๐—ธ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐˜๐—ฟ๐—ฎ๐—ป๐˜€๐—ฝ๐—ผ๐—ฟ๐˜๐˜€๐—ฒ๐—ฐ๐˜๐—ผ๐—ฟ ๐—น๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐—น๐—ผ๐—ฝ๐—ถ๐—ด ๐—ป๐—ผ๐—ด ๐—ผ๐—ฝ ๐˜‡๐—ถ๐—ฐ๐—ต ๐˜„๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฒ๐—ป

“De afgelopen jaren is waterstof vaak genoemd als รฉรฉn van de oplossingen voor zero-emissievervoer. Vooral de waterstofbrandstofcel werd een grote toekomst toegedicht. Helaas bleek de toepassing duur en complex waardoor proefprojecten al in een vroegtijdig stadium sneuvelden en hiermee ook de aandacht voor waterstof in de transportsector. Afgelopen periode is echter nieuw leven in waterstof geblazen door de ontwikkeling van de waterstofverbrandingsmotor.

De voordelen van deze waterstoftoepassing zijn de lagere aanschafkosten en het gebruik van bekende technologie. Of dit zal leiden tot een doorbraak van waterstof aangedreven vrachtwagens hangt ook af van de prijs en beschikbaarheid van waterstof en juist daar lijkt de schoen voorlopig nog te wringen.”

๐—ก๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—ธ๐˜ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐˜ ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐˜„๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐˜๐—ผ๐—ณ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ท๐—ฒ๐—ฐ๐˜๐—ฒ๐—ป

In Nederland zijn er op dit moment 84 waterstofprojecten operationeel. Daarnaast zitten nog meer dan 200 projecten in de pijplijn. De verwachting is dat we rond 2030 zoโ€™n 300 operationele waterstofprojecten in Nederland hebben.

Lees het gehele artikel KLIK HIER

Car Wash

Car Cleaning

Truck Update